רגיעה באמצעות כף היד

כמה פעמים אמרתם לילד מתוסכל ובזמן סערה, "תספור עד 10, תנשום ותירגע".

האם אחרי שספר ונשם הוא באמת היה רגוע? האם התסכול חלף והוא המשיך בפעילות? האם הוא נשם עמוק ונרגע כמו שביקשתם? אנחנו כבר יודעים את התשובה – לא.

אין עוררין שהנשימה היא דבר מרגיע ומחזירה אותנו לחשיבה שקולה ורגועה ואנו יודעים שהילד אומנם נושם בזמן סערת רגשות, אך האם הילד נשם כמו שצריך על מנת להירגע? האם הוא באמת ספר 10 שניות או שבגלל שהוא מתוסכל ועצבני הוא בקושי הגיע ל 10 מאיות רק כדי "להרגיע" אתכם ולהמשיך בתסכול שלו?

אנחנו מציעים שיטה אחרת לספירת הנשימה ובכך לוודא שאכן ילדכם נושם באמת במטרה להירגע. במקום לספור עד 10 נבקש מהם שיפתחו לרווחה את אצבעות כף יד שמאל ובאצבע יד ימין יעקבו אחר מתאר כף היד במעלה ומורד האצבעות. בכל שאיפה נטפס במעלה האצבע ובנשיפה נרד במורד האצבע באיטיות.

תשומת הלב ליד, השליטה בקצב, תחושת המגע, השליטה במספר הנשימות וכמובן הנשימה המווסתת יעזרו לילד להרגיע את הגוף ולהסיח את תשומת ליבו מהגורם המעורר.

תרגיל זה עוזר להרוויח זמן להתארגנות ומאפשר לשקול את התגובות והחשיבה.


בשלב הראשון יש לבצע את התרגיל במצבים רגועים, לפני שינה, או בזמן רביצה ניטרלי ללא כל הסחות דעת. כאשר הילד יבצע זאת בזמן ניטרלי הוא יהיה יותר קשוב ויחוש את התועלת שבכך ויפתח שליטה בטכניקה. רק לאחר מכן, נציע לו להשתמש בכך במצבי לחץ.

Featured Posts