מהי היגיינת קשב?

אתם ודאי שואלים עצמכם מהו המושג הזה היגיינת קשב והאם קיים כזה דבר?

תמיד לפני שאנחנו מתחילים לדבר על טיפוח מיומנויות קשב והכלים הנלווים, אנו נתחיל ראשית לבחון את הסביבה.

בהיגיינת קשב מדובר בתנאים הסביבתיים שמאפשרים או גורעים מאיכויות הקשב שלנו, ללא קשר אם אנחנו מאובחנים או לא בהפרעת קשב וריכוז.

אז מה משפיע על הקשב שלנו? לפני שיוצאים למסע תרגול הקשב, שלכם או של הילדים, חשוב להכיר אותם. ישנם גורמים רבים המשפיעים על הקשב ובמאמר זה נתייחס לבולטים שביניהם:


הראשון, הוא איכות השינה. האם, ילדכם, ישן בהתאם לגילו? האם הוא מתעורר עייף? האם שנתו מופרעת בשל בעיות נשימה? סיוטים? הפרעות חיצוניות? במידה וכן, בשלב הראשון נטפל בהפרעת השינה, היות ואין טעם לדבר על ריכוז, כאשר הרגלי השינה לקויים.





השני, זמן מסך. האם ילדכם צופה במסכים שעות ארוכות? האם, נרדם מול הטלויזיה או הפלאפון? שעות ארוכות של מסכים, עשוי להשפיע על איכות השינה, לבוא על חשבון פעילות ספורטיבית ולהקשות על ילדכם בכושר ההתמודדות עם רגעי שיעמום.

השלישי, פעילות ספורטיבית. אינספור מחקרים הוכיחו את הקשר בין פעילות ספורטיבית לתפקודי הקשב. בעיקר כשמדובר בפעילות אירובית.

והגורם האחרון, הרגלי התזונה. תפריט עשיר בפחמימת פשוטות, עשוי להוביל לתנודות ברמת הערנות בשל צניחה של רמת הסוכר בדם. כמו כן, מחקרים מראים כי סוכר עשוי להוביל לתהליכים דלקתיים במוח ובכך לערפול קוגניטיבי. מסיבה זאת, אנחנו מציעים להרבות בחלבונים, לצמצם בסוכרים ולהוסיף אומגה 3 אשר הוכח במחקרים רבים כיעיל לתפקודי המוחי. מעבר לכך, מומלץ לערוך בדיקות דם ולוודא כי אין חסרים בברזל, ב- B12, ושאין ליקויים בפעילות בלוטת התריס, שכן אלו עשויים להשפיע על איכות הקשב שלנו.

כפי שאמרנו יש גורמים רבים אשר עשויים להשפיע על הריכוז שלנו, אבל אם נתחיל מאלו, זו תהיה התחלה לא רעה בכלל.


Featured Posts