כיצד נערוך מחקר וניסויים על קשב וריכוז
המודעות היא השלב הראשון וההכרחי כדי לאפשר לילד לקחת אחריות ולנהל את יכולות הקשב שלו.
ללא קשר להפרעת הקשב, כל אדם יודע כי רמת הקשב שלנו אינה אחידה ותלויה במשתנים רבים, למשל, איכות השינה, התזונה שלנו, מצב הרוח, רמת הפעילות הספורטיבית, המצב הבריאותי וכדומה. אם אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו כיצד לשפר את איכות הקשב שלהם , אנחנו צריכים לעזור להם ולערוך יחד איתם ניסויים לבדיקת ההשפעות על הקשב. חשוב לזכור כל אחד מגיב אחרת לשינויים בסביבה החיצונית והפנימית. המשמעות של כך, היא שמה שעוזר לילד אחד לא בהכרח יעזור לילד אחר.

מסיבה זאת, אנחנו מציעים כי ההורים יצטרפו לילד ויהפכו לצוות שחוקר יחד מה משפר את איכות הקשב של ילדיהם. למשל, לבדוק האם הם מרוכזים יותר או פחות בשעות מסוימות ביום, האם דברי מתיקה משפרים את הריכוז? האם קל יותר להתרכז
כשיש מוסיקה ברקע? כשהחדר מסודר? האם הריכוז משתפר לאחר ששוטפים את הפנים במים קרים? לאט לאט דרך חקירה משותפת, ממקום של סקרנות נעזור לילדנו לחשוף את קוד הקשב שלהם ובכך להשיג יותר שליטה על הקשב.
Comments