כיצד נבצע "מפגש מנהלים" עם ילדינו?

על הקניית מיומנויות ניהול לילדים כבר דיברנו והעלינו במאמרים הקודמים. לאחר שלימדנו והענקנו לילדינו את המנדט לנהל את מטלות ושיעורי הבית שלהם באופן עצמאי ורק סייענו להם בשאילת שאלות מנחות ובעזרה בהכנת שיעורי הבית עצמם, הגיע הזמן שנעלה שלב.

הפעם נלמד וניתן להם לנהל את כל השבוע ואת כל המטלות הקיימות לשבוע הקרוב – חוגים, שיעורי בית, מטלות בבית ואפילו מפגשי חברים, זמני אוכל ושינה.

כיצד נעשה זאת? מפגש מנהלים. כן ממש כמו שאתם עושים בעבודה יחד עם המנהלים וכפופים שלכם, נעשה זאת עם ילדינו. בתחילת כל שבוע נתיישב למפגש יחד עם הילד ונעלה על דף את כל המטלות והמשימות שיש. לאחר שעברנו על כל המטלות והמשימות נדרג אותן לפי רמת עדיפות, קושי וזמן הנדרש להשלימן ונשבץ אותן באופן מסודר בלוח שבועי, תוך התחשבות גם כן בגורמים שמסביב כגון, זמן מנוחה, ארוחות, מקלחות, זמן הגעה ועוד.


לאחר שמילאנו את המערכת השבועית נתלה אותה במקום בולט גם לנו וגם לידינו ובכל יום הוא יסמן את המטלות אותן ביצע. במפגש המנהלים הבא נתכנן את השבוע שיהיה, אך גם נעבור על המערכת שהייתה ונברר ללא שיפוטיות מדוע חלק מהמטלות לא בוצעו ונחשוב יחד על פתרונות יצירתיים כיצד ניתן להשלים את כל המטלות ללא דיחוי ונסיק מסקנות מאלה שלא בוצעו.


מה הענקנו לילדינו?

המטרה העיקרית במפגש היא לאפשר לילד לאמץ דפוסי חשיבה שיקלו עליו לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. המפגשים לא נועדו להביא את הילד לביצוע המטלות, אלא המטלות הן רק הכלי במטרה לתרגל שאילת שאלות וחשיבה שתאפשר יכולות של ארגון, תכנון, עצמאות ואחריות אישית. מפגש זה, עשוי גם לחשוף קשיים אחרים של הימנעות, חוסר מוטיבציה פחד וכדומה. זיהוי אותם גורמים מכשילים יעזרו לנו כדי לחשוב על פתרונות לאותם גורמים מכשילים באופן יצירתי.

Featured Posts