הורים יקרים,

החלטתם לפנות לאבחון במטרה לפזר את הערפל ולהבין את מקור הקשיים של ילדכם. אנחנו בקשב רב מציעים אבחון מקצועי ומעמיק המבוסס על כלי הערכה חדשניים, ניסיון רב ובקיאות בתיאוריות העדכניות ביותר בתחום האבחון. הידע שצברנו בתחום האבחון יחד עם הניסיון בעבודה עם ובתוך המערכות החינוכיות מאפשר לנו לבסס אבחנות מדויקות יחד עם המלצות יישומיות אשר יביאו לשינוי אמיתי. ב'קשב רב' אנו מציעים מגוון רחב של אבחונים:

  • אבחון מורחב להערכה של תפקודי הקשב והריכוז: האבחון כולל בדיקת קשב ממוחשבת, סוללת מבדקי עיפרון ונייר ושאלונים להערכה מקיפה של תפקודי הקשב. האבחון מצטרף לסקירה מעמיקה של הרקע ההתפתחותי, החינוכי והחברתי המשמשים לאבחנה מדויקת. 

  • אבחון דידיקטי: הערכה של כישורי הלמידה (קריאה, כתיבה, מיומנות חשבונית ורכישת השפה האנגלית) והמנגנונים הקוגניטיביים שבבסיסם לזיהוי ליקויי למידה והמלצה על תוכנית טיפול מותאמת בלמידה.

  • אבחון פסיכולוגי: הערכה של היכולות האינטלקטואליות, עולמו הרגשי והחברתי וכן תפקודי הקשב. אבחון זה יעיל במיוחד כאשר לא ברור אם מקור קשיי הקשב הוא רגשי או אורגני. 

  • אבחון פסיכודידקטי: האבחון המקיף ביותר הכולל את כל האבחונים יחד ומאפשר הערכה מקיפה והבנה מורכבת של תחומי התפקוד השונים לרבות הלמידה, החשיבה, הקשב והתפקוד הרגשי חברתי. אבחון זה מהווה בסיס מצוין לגיבוש תוכנית התערבות כוללנית מותאמת אישית.

על מנת להפיק את המרב מתהליך האבחון אנו נלווה אתכם בכל שלביו.  האבחון כולל ארבעה שלבים:

 

שלב ההיכרות מבוסס על סקירה כללית של תפקודו של הילד בהסתמך על הדיווח שלכם ושל בית הספר. בתום שלב זה נכריע לגבי נחיצות האבחון וסוג האבחון המומלץ. חשוב לדעת, כי האבחון הוא מודולרי ובנוי על פי צרכיו הספציפיים של הילד, כך שתחומים מסוימים זוכים להעמקה בהתאם להשערות שעולות במהלך שלב ההיכרות והאבחון. שלב ההיכרות מתקיים על פי רוב בנוכחות ההורים בלבד ללא הילד.

חשוב לדעת!

- המפגש בנוכחות שני ההורים

- יש להגיע עם שאלוני הרקע למפגש (ניתן להורידם בעמוד זה).

- חשוב להגיע למפגש עם כל דוח קודם ומסמך רלוונטי (סיכומי טיפול, אבחונים קודמים וכדומה)

 

שלב ההערכה כולל את ההעברה בפועל של המבדקים. מפגש ההערכה מתחיל בשיחה קצרה משותפת עם ההורה להפגת חרדות והגדרת מטרות האבחון. מפגשי ההערכה נמשכים על פי רוב כשעתיים אך במידה ואנו מתרשמים כי המאובחן מתקשה לשמור על ריכוז, אנו מעדיפים לקצר את משך המפגש על מנת לשמור על רמת ריכוז גבוהה ותוצאות מהימנות. האבחון מבוסס על הערכה דינאמית, אשר משמעותה היא שבתום כל מבדק אנו בוחנים אמצעי תיווך שונים על מנת לבודד את הגורם שבבסיס הקושי ובחינת האפקטיביות של אמצעי תיווך שונים כבסיס להמלצותינו.

חשוב לדעת!

- חשוב לקיים שיחה מקדימה עם ילדכם טרם האבחון

- המפגשים יתקיימו בשעות הבוקר

- חשוב לוודא כי ילדכם יגיע רענן וערני לאחר שינה טובה

 

לאחר סיום העברת האבחון צוות המרכז ינתח את הממצאים ועל סמך התוצאות יגבש את דוח האבחון על מסקנותיו והמלצותיו. כשמדובר באבחון פסיכודידקטי מלאכת האינטגרציה היא באחריותו של הפסיכולוג אולם מסקנות האבחון מגובשות תוך דיאלוג רציף בין הפסיכולוג למאבחנת הדידקטית.

חשוב לדעת!

- משך כתיבת הדוח נמשכת בין שלושה שבועות לחודש ממועד סיום ההערכה.

- ניתן לקצר שלב זה בהתאם לצורך

 

בסיום כתיבת הדוח, תתקיים פגישת סיכום עם ההורים ובמידת הצורך גם עם הילד, למסירת תוצאות האבחון. בפגישה זו יפורטו עיקרי הממצאים, המסקנות וההמלצות לדרכי הסיוע, בבית, בבית הספר ובכלל.

למה אצלנו?

מלבד הניסיון והמקצועיות באבחון בקשב רב אנו מציעים הערכה מקיפה של תפקודי הקשב בכל אבחון פסיכולוגי ופסיכודידיקטי שכולל גם בדיקת קשב ממוחשבת. האבחון הפסיכודידיקטי מבוצע על ידי שני אנשי מקצוע שונים- פסיכולוג ומאבחנת דידיקטית המאפשרים הבנה רחבה יותר של הקשיים וכן המלצה מפורטת לתוכנית טיפול דידקטית. ומעבר להכל אנו מציעים מפגש סיכום בבית הספר (ללא תשלום נוסף) במסגרתו ניתן לגבש את הבסיס לתוכנית הטיפול על סמך תובנות האבחון והדילמות שהצוות החינוכי מציג.